Handelsbetingelser hos DP Rengøring ApS

DP Rengøring er berettiget til med øjeblikkelig virkning at ændre disse betingelser.

Hvad indeholder normal rengøring?

Køkken:

  • Støvsugning.
  • Gulvvask.
  • Fjernelse af pletfingre.
  • Aftørring / afkalkning af vask og armatur.
  • Aftørring af vandrette flader.
  • Aftørring af støv (vandrette flader op til 1,8 meter).
  • Fjernelse af vandopløselige pletter på køkkenskabslåger udvendigt.

Badeværelse:

  • Støvsugning.
  • Gulvvask.
  • Aftørring af støv (vandrette flader op til 1,8 meter).
  • Aftørring af spejl.
  • Aftørring / afkalkning af vask og armatur.
  • Aftørring af wc.
  • Aftørring / afkalkning af bad (Grov afkalkning høre ikke under almindelig privat rengøring).
  • Fjernelse af pletfingre.

Stue:

  • Støvsugning overalt.
  • Støvsugning under sofa samt puderne rystes og sættes pænt på plads.
  • Gulvvask.
  • Aftørring af vandrette flader op til 1,8 meter.
  • Aftørring af støv.
  • Fjernelse af pletfingre.

Soveværelser:

  • Støvsugning overalt.
  • Støvsugning under sengen (hvis muligt) og evt. tøj på gulvet ligges pænt ovenpå sengen.
  • Gulvvask.
  • Aftørring af vandrette flader op til 1,8 meter.
  • Aftørring af støv .
  • Fjernelse af pletfingre.

Børneværelser / værelser:

  • Støvsugning overalt.
  • Støvsugning under sengen, hvis muligt.
  • Gulvvask.
  • Aftørring af vandrette flader op til 1,8 meter.
  • Aftørring af støv .
  • Fjernelse af pletfingre.

Periodisk:

  • Støve billeder af. (hver anden gang)
  • Aftørring af paneler. (hver anden gang)
  • Spindelvæv tages efter behov.

Rengøring udover normal rengøring på timepris – ikke inkluderet, skal bestilles ved siden af:

  • Grov afkalkning af badeværelse
  • Rengøring køleskab
  • Rengøring af ovn
  • Aftørring af lister
  • Aftørring og nedvask af vindueskarme
  • Hovedrengøring

1. Aflysninger
1.1 Aflysninger skal sendes til dpren@rengr.dk og skal ske senest kl. 12.00 hverdagen før.

1.2 Ved afbud efter kl. 12.00 hverdagen før, opkræves halvdelen af prisen på den planlagte rengøring.

1.3 Meldes der ikke afbud før vi står på adressen, eller kan vi ikke komme ind som aftalt, opkræves der fuldt beløb.

2. Kunden
2.1 DP Rengøring stiller krav om, at du sørger for oprydning før et rengøringsbesøg, så rengøringen kan udføres grundigt og effektivt.

2.2 Du er forpligtiget til at give DP Rengøring besked, hvis der sker ændringer i dine kontaktoplysninger, da den løbende kommunikation og fakturering sker via e-mail.

2.3 Har du specielle ønsker til rengøringsmidler, anvender vi gerne dine egne midler. Bare aftal med din tilknyttede rengøringsassistent, hvor vedkommende kan finde dem og evt. dosering.

2.4 Artikler og midler til udførelse af opgaven er inkluderet i prisen.

3. Ændring
3.1 DP Rengøring kan flytte et aftalt rengøringsbesøg inden for samme uge, men du får selvfølgelig besked om flytningen hurtigst muligt.

4. Ferie, helligdage og sygdom
4.1 Såfremt at sygdom eller uforudsete forhindringer skulle opstå, kontakter vi dig hurtigst muligt, og du har to valgmuligheder:

  1. Aflyse rengøringsbesøget uden omkostninger for dig.
  2. Flytte rengøringsbesøget til en anden dag med din faste rengøringsassistent.
  3. Såfremt at din faste rengøringsassistent afholder ferie, vil dit rengøring besøg bliver aflyst.

Såfremt dit planlagte rengøringsbesøg falder på en helligdag, flytter vi ikke automatisk dit besøg. Du skal derfor give os besked på dpren@rengr.dk, senest 5 hverdage inden dit berørte rengøringsbesøg.

5. Nøgle og alarm
5.1 DP Rengøring opbevarer forsvarligt jeres nøgler i sikret nøgleskab, som tildeles et 4 cifret nummer med findeløn. Skulle nøglen mod forventning bortkomme, sørger vi øjeblikkeligt for at få omstillet alle låse for vores regning. Har kunden alarm, der skal frakobles, skal vi have kode udleveret samt kodeord.

6. Medarbejdere
6.1 Alle medarbejdere er lønnet efter overenskomst med 3F, så både pension, tillæg og forsikringer er i orden. 

6.2 Alle medarbejdere har en ren straffeattest og taler enten engelsk eller dansk.

6.3 Medarbejderne bærer synligt id-kort med billede samt arbejdstøj med logo (som også kan være fra RengøringsGruppen Danmark)

6.4 Du får tildelt en fast og pålidelig rengøringsassistent. Dog ved sygdom, ferier eller uforudsete fordringer kontakter vi dig hurtigst muligt.

7. Reklamation
7.1 Hvis du har bemærkninger til den udførte rengøring, skal du senest 2 dage efter udførelsen melde det til DP Rengøring på e-mail: dpren@rengr.dk. Vores inspektør kigger gerne forbi, hvis der opstår et behov for det.

7.2 Ved reklamation skal pågældende fejl dokumenteres med billede.

7.3 Ved en igangværende sag stilles din faktura ikke på pause, og den skal dermed stadig afvikles.

8. Parkering
8.1 Der kan forekomme tillægsgebyrer, hvis der skal betales for parkering i området. Gebyret som vi afregner, vil blive videreformidlet på din faktura, eller næstkommende.

9. Skader og forsikring
9.1 Er noget gået i stykker, eller er der sket andre uheld under besøget, skal dette meldes til vores kontaktmail (dpren@rengr.dk) senest 24 timer efter besøget. Mailen skal indeholde billeder af det beskadigede.

9.2 Bekræfter DP Rengøring skaden, vil sagen overdrages til vores forsikringsselskab. Accepterer forsikringsselskabet ligeledes skaden, vil beløbet blive udbetalt direkte af forsikringsselskabet.

9.3 Ved en igangværende sag stilles din faktura ikke på pause, og den skal dermed stadig afvikles.

9.4 Hvis du har meget dyre genstande eller genstande der ikke kan erstattes samt områder som ikke tåler almindelige rengøringsmidler, så skal du gøre os opmærksom på dette så vi enten kan gå uden om, eller være ekstra påpasselige.

10. Betaling
10.1 Vi sender en faktura en gang om måneden hvor datoerne for de udførte rengøringer fremgår, hvorefter du har 8 dage netto. Du kan både betale med almindelig bankoverførsel eller mobilepay.

10.2 Overholdes betalingsfristen ikke pålægges gebyrer i henhold til gældende lovgivning.

11. Opsigelse
11.1 Første rengøring er uden opsigelse.
11.2 Vi har 30 dages opsigelse ved opstart. I opsigelsesperioden kan du ikke aflyse rengøringen, med mindre opsigelsesperioden flyttes tilsvarende. Opsigelsen skal sendes pr. e-mail til dpren@rengr.dk. Vi modtager ikke opsigelser på anden vis.

12. Servicemeddelser / nyhedsbrev
12.1 Hvis ikke du ønsker at modtage de bedste tilbud eller nyheder fra DP Rengøring via e-mail, kan du sige nej ved at sætte kryds i feltet når du udfylder vores formular om, at få tilsendt et tilbud på privat rengøring.